Kirkelige handlinger

I Narvik Misjonskirke utfører vi kirkelige handlinger som konfirmasjon, barnevelsignelse, dåp, vielse og begravelse.

konfirmant 2020_2.jpg

Konfirmant skoleåret 2019/2020?

Velkommen som konfirmant i Narvik Misjonskirke. Uansett om du tror, tviler eller bare er nysgjerrig på kristen tro. Konfirmasjonstiden er en viktig og flott periode av livet hvor du lærer mer om deg selv, dine medmennesker og Gud. Vi følger konfirmasjonsopplegget «Tentro» som er et nasjonalt opplegg for frikirker i Norge. Tentro er åpent for alle, du trenger ikke å være døpt for å bli konfirmert i Misjonskirka.

• Det er ca.10 Tentro-samlinger fra slutten av september. De varer i overkant av 1 time og inneholder både lek, moro og undervisning.

• Konfirmantene deltar på noen obligatoriske gudstjenester i Misjonskirka i løpet av året.

• Tilbud om å dra på leir.

• Mulighet for London-tur med mange konfirmanter fra andre Misjonskirker i Norge.

• Konfirmasjonsgudstjeneste i Narvik Misjonskirke.

Spørsmål eller påmelding til ingrid@narvikmisjonskirke.no, 911 45 128

Medium_20110320-IMG_0011.jpg

Barnevelsignelse

Vi tilbyr barnevelsignelse for små barn. På denne måten bringer vi barna frem for Gud, for at barna på en særskilt måte skal få motta hans velsignelse. Ved at vi tilbyr barnevelsignelse ligger det også at når barnet selv ønsker å bli døpt, vil menigheten tilby dåp.

Medium_20130317-IMG_9387.jpg

Dåp

I Misjonskirken Norge som Narvik Misjonskirke er en del av, godkjenner vi all form for kristen dåp. Det betyr at om du er døpt vil den dåpen du har hatt bli anerkjent som din dåp. Er du ikke døpt vil vi I Narvik Misjonskirke tilby dåp for den som tror på Jesus Kristus.

Medium_20160402-5534.jpg

Vielse

Det går an å gifte seg i Misjonskirka, og pastoren vår har vigselsrett og kan også vie i andre kirker.

Medium_20101201-IMG_5967.jpg

Begravelse

Pastoren vår forretter i begravelser og vil være til hjelp og støtte i en vanskelig situasjon som dødsfall er. Ta gjerne kontakt hvis vi kan være til hjelp.